Seznam akcí pro školu a jednotlivé třídy, které obsahují historická bádání
V červenci a srpnu organizujeme 3 letní příměstské táboy pro děti i jejich rodiče. Každý z táborů trvá 1 týden.
Dne 21. 6. bude v rádiu TWR - rádio 7 probíhat natáčení hudební rozhlasové hry Pohádka o bluesové dvanáctce, kterou napsal Pavel Pernica a děti ji v minulých letech několikrát nacvičovaly.
Kavárna a čajovna bude otevřena v pondělí, úterý, středa, čtvrtek od 12 -14 hod jako komunitní setkávání rodičů, prarodičů a sousedů. (mimo školní prázdniny)
Výzva MŠMT k podání žádosti o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu na podporu činnosti základních škol s oběma stupni a menšími třídními kolektivy, jejichž zřizovatelem není stát, kraj, obec nebo dobrovolný svazek obcí, pro kalendářní rok 2020.
Podmínkou přidělení grantu je zpracování případové studie na vybrané téma. Naše škola požádala o zpracování případové studie Mgr. Miroslavu Adamcovou na téma vybrané pro letošní rok - Nevrstevnické učení a individualizace výuky - přínos pro dosahování kompetencí potřebných pro aktivní občanský a profesní i osobní život. Podtéma - Individualizace výuky v heterogenních i věkově homogenních skupinách - nové formy, metody a didaktické postupy ve vzdělávání nebo Aktivní přístup žáků, vliv vymezení očekávaných kompetencí na reálnou výuku či Třídnictví, role pedagoga jako mentora či průvodce vzděláváním.
Podmínky zapojení do projektu jsou dvě - škola má alespoň jednoho žáka v ročníku od 1. do 6. třídy a průměrný počet je 17 a méně žáků na třídu. (Pro naši školu i s domácím vzděláváním je to splněno, ale o malinko).
Naše zahrada prošla výraznou změnou, na které se podíleli nejen žáaci a zaměstnanci školy, ale také rodiče a další členové z místní komunity. Celý tým by si mohl zařídit vlastní program „Jak se staví sen – školní zahrada“.
Kurz o komunikaci a postupech, které vymezují hranice, podporují zodpovědnost a sebeúctu a budují dobré vztahy ve výchově a vzdělávání. Všichni jsou vítáni - učitelé, rodiče, starší žáci.
Naše škola realizuje projekt, který podporuje: personální podporu, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí, podporu rozvojových aktivit, aktivity rozvíjející ICT, spolupráci s rodiči dětí a dbá na spolupráci s veřejností.
Pro poznávání přírodního prostředí je pro nás zásadní, aby se výuka, kromě školních tříd, odehrávala také venku v přírodě. Nejlépe pomocí pozorování, prožitků a vlastních objevů.
Kavárna a čajovna bude otevřena i v dalších hodinách, jako komunitní setkávání rodičů, prarodičů a sousedů
Přesný čas bude zveřejněn a upřesněn, počítáme s časem od po, ut, st, čt od 13 do 16 hodin
Škola v přírodě se koná opět v Herlíkovicích a tématem školy v přírodě je Poklad na ostrově
Naše škola podporuje začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do výuky, podporuje jejich rodiny v orientaci v českém školském systému a rozvíjí znalosti svých pedagogických pracovníků v rámci inkluzivního prostředí školy.
Příprava projektů a veřejných prezentací z dějepisu, zeměpisu, přírodpopisu a fyziko-chemie.
Prezentace proběhne v měsíci červnu, v termínu .............................
Na prezentaci jsou velmi vřele zváni všichni rodiče žáků, kteří prezentují, ale i široká veřejnost.