Možnost přestupu
Škola umožňuje možnost přestupu žáků z jiných základních škol v případě, že máme ve třídě volné místo, či v případě, že se místo uvolňuje.
Nabízíme Vám odpověď několika rodičů žáků naší školy na otázku "Jak se liší ZŠ Heřmánek?"
Zde jsou odpovědi, které jsme dostali svolení zveřejnit.
Domácí úkoly jsou součástí volby a zodpovědnosti dětí a jejich dohody s učitelem. Domácí úkoly jsou velmi přesně nastavené zvláště v českém jazyce.
školní řád Heřmánek Praha, základní škola a gymnázium
Naše škola hodnotí převážně slovním hodnocením na 1. stupni i na 2. stupni. Hodnocení na prvním stupni následuje vývojové fáze žáků a je více motivační. V 5., ale rozhodně v 6. třídě hodnocení přechází více do formativního charakteru. Jedná se tedy se dva druhy slovního hodnocení. Předměty jako matematika, český jazyk a anglický jazyk jsou hodnoceny měsíčně. Všechny předměty slovně čtvrletně - 2 x v systému Edupage, 2 x v systému písemného hodnocení a 2 x ročně na tripartitní třídní schůzce mezi rodičem, žákem a učitelem. V systému hodnocení probíhá hodnocení učitele, sebehodnocení žáka a do hodnocení někteří učitelé také mohou přizvat rodiče.
Pro poznávání přírodního prostředí je pro nás zásadní, aby se výuka, kromě školních tříd, odehrávala také venku v přírodě. Nejlépe pomocí pozorování, prožitků a vlastních objevů.
Heřmánek v lese a les v Heřmánku, je projekt, ve kterém je naše škola často v lese, na školní zahradě či v na škole v přírodě (na horách či u řeky). Také naše škola se nachází v lesoparku blízko Ládví, využivíme k lesní školní družině les na kopci Ládví a pracovní výchovu a přírodovědné aktivity trávíme pravidelně na okraji přírodní rezervace Satalicická obora, kde má škola vlastní školní zahradu.
V článku najdete názory školy na rozvoj a udržení motivace žáků v učení a také autentické názory žáků, zpracované Scio mapou.
Vnitřní motivace je největší motor, kterým může být každý z nás vybaven. Může vědět proč a k vnitřnímu proč se přidává jiná energie, než k plnění vnějších důvodů.
Jsme přesvědčeni, že bez rodičovské podpory, práce celé naší školy, pravidelného setkávání mezi rodiči, žáky a učiteli, by slovní hodnocení a vnitřní motivace nefungovaly tak úspěšně, jak nyní na naší škole funguje.