Spolupracujeme s rodiči, kteří vyučují domácí vzdělávání od 1. do 9. třídy. Pozitivně hodnotíme situaci, kdy je vzdělavatel sebevědomým a zodpovědným člověkem. Zajímají nás vize a strategie rodičů. Podporujeme komunity domácích vzdělavatelů či komunitní školy učitelů, se kterými se známe a kterým jako učitelům důvěřujeme.
Spolupráce rodičů a školy Heřmánek:
Rodič pracuje se žákem doma a je pravidelně informován i o akcích školy, kterých se může účastnit.
Rodič si může požádat o metodickou podporu.
Rodič přichází se svým dítětem na přezkoušení, které se odbývá jednou za pololetí v první polovině ledna a v první polovině června.
Rodič si osobně vyzvedne vysvědčení v kanceláři školy.
Pokud máte zájem být naší školou regisrováni, prosím, vyplňte přihlášku na této stránce a také nás můžete kontaktovat telefonicky či mailem - viz kontakty.
S formálními otázkami Vám poradí v kanceláři školy či paní zástupkyně ředitele Olga Černá.
Co nabízíme domácím vzdělavatelům?
1. Dobrou a spolehlivou administraci dle zákona
2. Kvalitní metodickou podporu od začátku až do konce podle přání a potřeb vzdělavatele
3. Možnost účastnit se akcí školy (výletů, návštěv muzeí a dalšího programu školy)
4. Škola vznikla na základě domácího vzdělávání, a tak i v současnosti může nabídnout domácím vzdělavatelům dobré zázemí
5. Přezkoušení v řádných termínech a snadné přihlášení skrze přihlašovací systém
6. Možnost slovního hodnocení či hodnocení pomocí známek
7. Racionální a sebevědomou spolupráci se školou, která je schopna ocenit pedagogické nadání rodičů vzdělavatelů.
Zájemci o registraci domácího vzdělávání (individuální vzdělávání) či o registraci studia v zahranicí prosím přihlašete se zde:
Přihláška pro žáky 1. stupně Elektronická přihláška | Heřmánek Praha, základní škola a gymnazium (edupage.org)
Přihláška pro žáky 2. stupně.Elektronická přihláška | Heřmánek Praha, základní škola a gymnazium (edupage.org)
Do přihlášky napište, Individuální vzdělávání a pokud se hlásíte do 9. třídy poznamenejte to prosím.
Filozofie domácího vzdělávání Heřmánek Praha
Respektujeme domácího vzdělavatele a pomáháme mu při domácím vzdělávání nést vlastní zodpovědnost. Neochraňujeme domácí vzdělavatele před realitou světa, ale nabízíme opravdovou zodpovědnost pro rodiče a možnost vytvoření zodpovědnosti a sociálního pochopení pro žáky.
Zároveň považujeme domácí vzdělavatele za svoje kolegy a jsme často a rádi inspirováni jejich pedagogickým umem a tvořivostí.
Jak probíhá přezkoušení?
Žáci domácího vzdělávání jsou přezkušováni jednou za pololetí, tedy dvakrát za školní rok. Termíny pro první pololetí jsou v lednu a pro druhé pololetí v červnu. Termíny si rodiče registrují přes Supersaas na této adrese: https://www.supersaas.cz/schedule/zshermanek/Domácí_škola_Heřmánek
Rodiče za každého žáka vkládají texty, fotografie a materiály dokládající průběžnou výuku na školní Moodle Heřmánek. V něm jsou pro každé pololetí připravené sekce pro každý předmět, kam rodiče vkládají konkrétní materiály či vypracované prezentace. Také je zde připravený úkol z informačních technologií, který žáci stáhnou, vypracují a uloží. Adresa školního Moodle Heřmánku je zde: https://skolahermanek-moodle.cz
Žáci z domácího vzdělávání jsou v první a druhé třídě přezkušováni z českého jazyka a matematiky přímo na místě. Žáci od 3. třídy v průběhu školního roku vyplňují SCIO testy z českého jazyka a matematiky, které tuto zkoušku nahrazují. Při přezkoušení probíhá kolokvium nad těmito testy. Adresa pro SCIO je tato: www.sciodat.cz
Samotné přezkoušení na místě probíhá jednak z cizích jazyků, což je angličtina pro všechny ročníky a od 8. třídy také německý jazyk, jednak z objevitelských předmětů. K přezkoušení z objevitelských předmětů jako je pro první stupeň prvověda a pro druhý stupeň dějepis, přírodopis, zeměpis, fyziko-chemie si žáci přinesou zpracované portfolio, kdy během přezkoušení představují své hotové práce, prezentace či výrobky.
Z výchov jako je tělesná výchova, výtvarná výchova, pracovní výchova a dramatická výchova neprobíhá přezkoušení, žáci dokládají své aktivity do systému Moodle Heřmánek a na místě probíhá pouze kolokvium nad těmito aktivitami.
Poporujeme přestupy především do 2. a 4. třídy naší školy i během školního roku.
Máme volná místa pro domácí vzdělavatele.
Podmínky individuálního vzdělávání stanoví Školský zákon § 41Individuální vzdělávání
Historie
Domácí vzdělávání vychází z nejpřirozenější výuky v rámci rodinné komunity. Domácí vzdělávání bylo již v současnoti běžné na celém světě (například Japonsko, USA, Velká Británie atp.).